Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Divattrend Trendi Divat

Hiszünk benne, hogy mindenkinek járnak a lélekemelő pillanatok

Mindenkinek jár az elismerés!

2022. április 07. 19:53 - RottenBiller

Interjú Szinte Romulus Loránddal

divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-06_1.png

 

2016-ban volt az előző Fashion Awards Hungary díjátadó gála, a XII. gálát 2020-ban tervezték, de abban az évben a világjárvány közbeszólt. Az esemény szervezői nem szerették volna maszkban megtartani az eseményt, inkább vártak és most, a 2022-es évben rendezik meg az egyetlen olyan díjátadó gálát Magyarországon, amely a divat élet jeles képviselőit 12 kategóriában díjazza.

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-07.png

A Magyar Divatért Díj-at csak az kapja, aki 20 vagy 25 évet eltöltött a szakmában és olyan munkásságot tudhat maga mögött, amelyet el lehet ismerni. Ezt lehet egy életmű díjnak is nevezni. Az Év Felfedezettje pályázatot azért indították, mert eddig a különböző kategóriákban a szakmai élet neves képviselői által történő nevezései alapján lehetett bekerülni. Az Év Felfedezettje kategóriában azok kapnak lehetőséget, akik jelenleg nincsenek a reflektorfényben. Itt pályázni lehetett három referencia munka megjelölésével.

 

Jövőhéten hirdetik ki a jelölteket, de megtudtuk, hogy az Év Divat Eseménye kategóriában a Budapest Central European Fashion Week, a Random Shooting Day, illetve a Zoób Kati divatbemutatója lesznek a jelöltek. Vasárnap zárul a szavazás, hivatalosan a jelölteket a következő héten teszik közzé.

 

Ebben az évben a rendezők külön választották a Női, illetve Férfi Divattervezőket, tehát két Divattervezői kategória lesz.

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-01.png

A XII. Fashion Awards Hungary díjátadó gála helyszíne az Akvárium klub lesz. Mindenképpen belvárosi helyszínt, mindenképpen nagy helyszínt szerettek volna a rendezők és a fentieken túl egy olyan helyszínt választottak, ahol az esemény után lehet egy nagy bulit is tartani, ahol a divat szakma jeles képviselői együtt vesznek részt egy after partyn.

 

A rendezvény fővédnöke Tomán Szabina, ő az első fővédnök, aki a női modelleket képviselve áll a XII. Fashion Awards Hungary díjátadó gála mellé. Korábban Zoób Kati, Hajas László Ballasa Gábor, Soós Éva is volt már fővédnöke az eseménynek.

 

A tervek alapján a következő, XIII. Fashion Awards Hungary 2024-ben kerül megrendezésre.

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-05.png

- Hogyan kezdtél a divatszakmában tevékenykedni?

- 17 évesen elkezdtem modellkedni, régen volt már, a kilencvenes évek elején. Modellkedtem, kis ideig voltam Párizsban is és azután a rendezvényszervezésbe is belekóstoltam. Balla Zsolt divattervező volt akitől nagyon nagy inspirációkat kaptam. Ő csinálta a HIP HOP BOYZ ruháit és nagyon jó divatbemutatókat csinált, Tőle is sokat tanultam a divatvilággal kapcsolatban. Náray Tamáshoz kerültem és nála kitanultam a divatbemutató rendezés fortélyait. Életem során kb. 100 divatbemutatót rendeztem. Náray Tamásnak nagyon sok mindent köszönhetek. Tőle tanultam meg mindent a divatbemutató rendezéssel kapcsolatban hogy, milyen egy jó rendezvény, milyen egy kis divatbemutató, milyen egy nagy divatbemutató, milyen formák vannak, költségvetést csinálni, zenét összerakni. Arra voltam a legbüszkébb, hogy egy idő után a zenét én raktam össze a Náray Tamás nagy divatbemutatójára. Akkoriban CD-k voltak, nem volt MP3 és CD kölcsönzőbe jártam és nagyon sok CD-t meghallgattam. Ráéreztem az ízére és úgy éreztem, hogy szívesen csinálnám. Külföldre mentem, kimentem Kanadába, de ott nem tetszett annyira és ezért fél év múlva visszajöttem és elkezdtem dolgozni a Fashion Cafeban, mint rendezvényszervező, az Almási Csaba barátomnál, aki divatfotós. Ott nagyon sok rendezvényt csináltam, nagyon jó volt, nagyon sokat tudtam gyakorolni.

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-03.png

Király Tamással is együtt dolgoztál?

- Igen, a Cosmodels Modellügynökséghez kerültem, mint vezető. Ott is csináltunk divatbemutatókat és a Király Tamás felhívott, akit a Fashion Cafeban ismertem meg, hogy a Váci utcában csinál egy divatbemutatót, amiben segítsek neki. Megrendeztem neki a divatbemutatót a Váci utcában és ezt ő nem felejtette el nekem és nagyon sokat dolgoztunk utána együtt.

 

 

 

- Milyen volt vele együtt dolgozni?

- Inspiráló! Nagyon jó, mivel ultra kreatív csupa jó dolgokat tanultam tőle is. Igazából ő annak volt a mestere, hogy hogyan lehet nulla forintból valamit csinálni. Ő ezt nagyon tudta, hogy milyen trükkök vannak arra, hogy elhitesd az emberekkel, hogy egy tök drága show-t csinálsz, közben pedig nem. Az embereknek nem szabad látniuk, hogy neked mennyi pénzed van a show-ra. Akkoriban nem volt annyi szponzor és sokkal nehezebb volt érvényesülni.

 

 

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-02.png

 

 

 

- Hogyan jutott eszedbe a Fashion Awards Hungary ötlete?

- A Fashion Awards Hungaryt internetezés közben találtam ki. A Fashion Cafe-ban az Almási Csaba barátom mindig mondta, hogy csináljunk valamilyen nagyon nagy bulit. Akkor már volt internet és elkezdtem ihletet meríteni az interneten fellehető forrásokból, leginkább külföldről. Találtam egy olyan zenei csatornát, hogy VH1 és ott működött a Fashion Awards. Elgondolkodtam, hogy akkor már Magyarországon mindenkinek volt díja, színészeknek, sportolóknak, a hónap dolgozója, az év embere és elkezdtem gondolkodni azon, hogy ilyen miért nincsen a divatszakmában? Azt gondoltam, hogy megcsinálom, de akkor még annyira kicsinek tartottam magamat, hogy leírtam egy szinopszist és miután bezárt a Fashion Cafe kerestem magamnak társakat, tehát nem hagytam abba, hanem nyomtam a gombot, hogy csináljuk.

Megtaláltam a Pordán Tamást, aki a mai napig az üzlettársam ebben a dologban és ő hozta a Sándor Leát és a Jagicza Rékát és így már négyen voltunk és négyen már megtudtuk az első Fashion Awards Hungary-t rendezni.

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-08.png

 

 

- Hogyan jött létre az első?

- Összeültünk négyen és kitaláltuk, hogy hogyan legyen. A Lea pont akkor a New Oreans Clubban dolgozott, mint rendezvényszervező és PR-os és mondta, hogy legyen ott. Szereztünk szponzort, de nagyon féltünk. Nagyon féltünk attól, hogy kiröhögnek, nagyon félnek attól, hogy lenéznek minket, nagyon féltünk attól, hogy egyáltalán eljön-e valaki. Akkor még mi vittük személyesen a szavazólapokat a szakmabelieknek, mert ez egy szakmai díj, és ők, a szakemberek szavaztak. Mindenkinek személyesen elvittük a lapot és aláírattuk vele. Sikerült. Nagyon tetszett mindenkinek ez a dolog, pedig nagyon féltünk, hogy nem jönnek el, mert ilyen nagy nevek, hogy Hajas Laci, Zoób Kati… akit felkértünk, hogy álljon mellé és legyen a fővédnöke a rendezvénynek és így is lett. Minden évben van egy fővédnök, aki mellé áll és teljes vállszélességben vállalja ezt a rendezvényt.

 

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-09.png

Hajas Laci nagyon szépet mondott arról, hogy végre van egy ilyen díj, örültek annak, hogy van egy fiatalokból álló csapat, akik összehozták a divatszakmát egy estére.

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-018.png

- Amikor az első díjátadó sikeresen véget ért, hogyan éreztétek magatokat?

- Nagyon örültünk, mert tényleg mindenki ott volt, ott volt minden győztes és a Hajas Laci nagyon szépet mondott arról, hogy végre van egy ilyen díj, örültek annak, hogy van egy fiatalokból álló csapat, akik összehozták a divatszakmát egy estére. Az egész magyar divatszakma ott volt egy teremben, teljesen hihetetlen volt, hogy ott vannak...

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-017.png

- Kiemelkedő siker, még nagyobb siker, hogy utána rendszeressé vált és már évtizedeken keresztül megrendezésre kerül. Mi a titka?

- Különösebben titka nincsen. Annyi titka van, hogy kitartónak kell lenni és mindig kell egy kicsit változtatni. Például a logónk három alkalommal változott meg. A szobor maga nem változott, az ikon lett. A logó és a helyszínek változtak. Volt három alkalommal az Urániában, négy alkalommal a Symbolban, ha nem is minden évben, de mindig változtattunk valamit, most már a XII. FASHION AWARDS HUNGARY gálára készülünk.

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-016.png

- Hogyan jött létre a szobor, amit átadnak díjként?

- A szobrot egy szobrász csinálta. Csináltunk rá egy pályázatot, amit megnyert egy lány, de ő olyan jogdíjat kért, amire azt mondtuk, hogy köszönjük szépen azt nem tudjuk kifizetni és akkor felkértünk egy szobrászt, hogy csinálja meg. Sokan tudják, hogy ez a szobor az, amit meg lehet nyerni és úgy is hívják, hogy a Magyar Divat Oscar. Ezt a díjat külföldön nagyon elismerik. Nem feltétlenül arról szól, hogy Magyarországon te legyél a király, hanem az, hogy külföldön emberszámba vegyenek.

Tombor Zoltán, aki New Yorkban fotós, azt mondta, neki nagyon sokat jelentett ez a díj és miután megkapta egyre több munkát kapott. A Londonban élő Szabó Ádámnak is, aki fodrász sokat jelentett, de külföldről jönnek ide nagy stábok és filmekbe keresnek, fodrász, fotóst és akinek van ilyen díja annak nem kell mutatnia referencia munkát. Kiss Csilla mondta, aki sminkes kategóriában nyert, hogy több munkája lett és többen mondják ezt. Ez volt a cél, hogy az elismert emberek még több munkát kapjanak, nemzetközi munkát kapjanak és mindenki ismerje el, mert a szakmai elismerés a legnagyobb elismerés. A közönség elismerése nagyon fontos, de a szakmabeliek elismerése jelenti a nívót.

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-015.png

- Milyen újdonságok várhatóak?

- Gondolkodunk még két új díjon. De most biztosan lesz egy pályázat Az év felfedezetje díj-ra. Ezt azon pályakezdők nyerhetik meg akik 10 fotóval jelentkeznek. A zsűri itt az eddigi győztesekből áll majd.

 

 

  divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-014.png

 

A verseny, amely rangot ad és elismer

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-013.png

 

A megmérettetésben a hazai divatszakma szavazza meg legjobbjait, idén 7 kategóriában adjuk át a díjakat, elismerést hozva ezzel a divatvilág már befutott, népszerű szereplőinek, és a fiatal, még kevésbé ismert generációnak egyaránt. A gálán a díjat, az azzal járó szobrot és elismerést az kapja, akit a divatélet vezető szakemberei a hozzájuk eljuttatott szavazólapok visszaküldésével a legtöbbször jelöltek, vagyis őt találtak a legjobbnak az elmúlt évben az adott területen.

 

 

divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-012.png
 

 

 

- Mikor lesz a XII. FASHION AWARDS HUNGARY?

- Idén május 19 -én az Akvárium Klub-ban.

 

- Hogy látod napjainkban a nemzetközi és a hazai divatvilágot?

- Hát én annyira nem folyok bele. Sokat fejlődött az biztos. Nanushka, aki ugyancsak díjazott volt és az Abodi Dóri is, nemzetközi piacon is megállják a helyüket és ennek nagyon örülünk, hogy őéldául az Abodi Dóri, aki két gálának a díjazottja, nagyon komoly nemzetközi sikereket ér el.

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-011.png

- Milyen terveid vannak a jövővel kapcsolatban?

- A Fitness piacon szeretnék érvényesülni, hamarosan létrehozunk egy Fitness portált www.welovesport.hu , egy divatportál is régóta a fejünkben van, magyar és nemzetközi divathírekkel. Meglátjuk, hogy milyen embereket tudunk összeszedni, mert az a nagyon nagy kérdés, hogy milyen embereket tudunk a terveinkbe bevonni és ez most nem egyszerű manapság, mert nagyon sokan mennek el, nagyon sokan élnek külföldön és ez így nehéz. A Fashion Awards Hungary meg fog maradni, lehet, hogy majd idővel bevonunk másokat, de teljesen a kezemből nem adom ki.

 

 divattrend-trendi-divat-fashion-awards-hungary-010.png

 

- Mit üzensz azoknak a fiataloknak, akik Magyarországon szeretnének a divatvilágban érvényesülni?

- Csinálják, mert ez kell, használják ki az online adta lehetőségeket. Aki kihasználja az online lehetőségeket mint a Nanushka és az Abodi Dori ők gyorsabban fognak érvényesülni. Csináljanak minél egyedibb dolgot és figyeljék a piac mozgását és a célcsoportot. Figyelni kell, hogy a fiataloknak mi tetszik, figyelni kell, hogy mi a trend. Nagyon sokan azzal szúrják el, hogy nem érdekli őket, hogy mi a trend, persze lehet a trend ellen küzdeni és szenvedni, de nem biztos, hogy érdemes, maximum akkor, ha nagyon egyedi vagy, mint az Abodi Dori, de ő is követi a trendeket.

 

- Hogyan legyenek egyszerre egyediek és hogyan kövessék egyszerre a trendeket?

- Hát pont ez az egésznek a lényege, azokból lesznek a valakik, akik tudják követni a trendet is és a saját egyediségüket is bele tudják tenni a munkájukba, de ez inkább a divattervezőkre vonatkozik, nem egy sminkesre, egy stylistra vagy fotósra.

 

- A modellek?

- Őket vagy felfedezik, vagy Méhész Balázs szupersztárt csinál belőle vagy nem. Magyarországon szerintem négy ügynökség van aki sztárt tud csinálni egy modellből, az ICON MODEL MANAGEMENTNÉL Méhész Balázs, az Orsi az ATTRACTIVE MODEL AGENY-nél és a Kajdi Csabi a VISAGE MODELÜGYNÖKSÉG és még van a WAMMODELS, akik a Misát meg a Zahorán Bertoldot menedzselték, akik az év férfi modelljei voltak. 

 

- Mi a legnagyobb feladat a FASHION AWARDS HUNGARY szervezésével kapcsolatban?

- Szponzor szerzés, és kik legyenek a fellépők, illetve Ki legyen a fővédnök?

  

 

  

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://divattrend-trendi-divat.blog.hu/api/trackback/id/tr9717799721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása