Végre véget értek azok az idők, amikor a reklám határozta meg a stílust. Az elmúlt évizedekben az internet megjelenése elképesztő mennyiségű kommunikációt zúdított a mindennapok emberére. A korábban rejtett dolgok, mint például a divatipar környezetszennyező hatásai napvilágra kerültek.
Nem csak arról szerzett tudomást a mindennapi fogyasztó, hogy a divatipar elképesztő mennyiségű szemetet termel, de arról is, hogy ez a szennyezés rendkívüli ártalmakkal bír. A különböző vegyianyagok, használata semmiféle előnyt nem nyújt a felhasználók számára.
Csak azt a célt szolgálja, hogy az iparág csúcsvezetői hatalmas, elképzelhetetlen gazdagságra tegyenek szert. Tekintettel arra, hogy semmilyen jó célt nem szolgál és arra, hogy rendkívül szennyező a bolygó számára egyre több fogyasztó tartja nem kívánatos termékeknek azokat, amelyek iylen alapanyagból készülnek.
A fenntartható divat nem csak a környezetszennyezéssel száll szembe. Azt is rendkívül igazságtalannak tartja, hogy ha egy-egy ruhadrabot emberhez nem méltó foglalkoztatási körülmények között készítettek el. A munkások alulfizetése elképesztő egyenlőtlenséget teremt.
A fenntartható divat hívei nem tolerálják, hogy a csúcsvezetők multimilliárdosok legyenek, miközben a munkások fizetése azt sem teszi lehetővé, hogy alapszükségleteiket kielégítsék. Ez nem más mint modernkori kizsálmányolás. A kiskereskedők és a nagyvállalatok reagálnak a változó fogyasztói magatartásra. A fenntarthatóság kiemelt prioritássá vált a fogyasztók számára. A környezetbarát termékek iránti kereslet nőtt.
A fogyasztók elvárják, hogy azok a márkák, amelyek termékeit megvásárolják, törekedjenek az éghajlatváltozás hatásainak csökkentésére. 2023-ban a fenntarthatósági trendek túlmutatnak a környezetbarát elvárásokon. Ennek része a munkakörülmények és a munkavállalói jólét javítása is.
Átláthatóság
Az ügyféltudatosság megváltozott. A fogyasztók tudni akarják a legfontosabb információkat a megvásárolt termékről. Milyen nyersanyagokat használnak. Mennyire környezetbarát. És mennyire környezetbarát a nyersanyag feldolgozása.
Hogyan dolgozzák fel? A munkavállalók tisztességes bért kapnak? Igaz ez a beszállítókra és az alvállalkozókra? E kérdések megválaszolásához a vállalatoknak átláthatóbbá kell válniuk.
A nyersanyagok és a munkakörülmények mellett az állatjólét kérdése is fontos lesz.
A szénlábnyom csökkentése
Az online megrendelések száma nőtt a járvány idején. Ez a szállító járművek szén-dioxid-kibocsátásának növekedéséhez vezetett. Az iparági vezetők reflektálnak. Úgy döntöttek, hogy zöld közlekedési rendszereket kell létrehozni.
2023-ban az egyik legfontosabb fenntarthatósági trend a zöld közlekedési rendszerek lesznek. A márkák zöldre váltanak, és elektromos járművekre és kerékpárokra váltanak.
Körforgásos gazdaság
Sok hulladék keletkezik a kereskedelemben. A csomagolási hulladék minden idők legmagasabb szintjén van. 2023-ban az egyik legfontosabb fenntarthatósági trend a hulladékcsökkentés lesz.
A hulladék csökkentésének nagyszerű módja a körforgásos gazdaság. Ez a fajta gondolkodás a meglévő anyagok és termékek újrafelhasználására és újrahasznosítására összpontosít.
Tiszta munkahelyek
A márkák elemzik munkahelyeiket. A LEED egy világszerte elismert, harmadik féltől származó referenciaérték. Ez a Leadership in Energy and Environmental Design rövidítése.
Sok kiskereskedő egyre nagyobb hangsúlyt fektet a munkahelyi egészségvédelemre és biztonságra. A sokszínűség, a méltányosság és a befogadás fontos értékek, és számos kezdeményezés kapcsolódik hozzájuk.
Etikus ellátási lánc
Az ellátási láncban részt vevő vállalkozások üzleti tevékenységének megváltoztatása a 2023-as fenntarthatósági trendek alapvető szempontja. A márkák és a vállalatok lépéseket tesznek annak biztosítására, hogy beszállítóik és partnereik mind betartsák a környezetvédelemre, a beszerzésre és az alkalmazottak jólétére vonatkozó etikai normákat.